אימון משקולות (כוח) אפקטיבי

אימון משקולות (כוח) אפקטיבי

מאת: אסי נבון - מנהל מקצועי

אימון משקולות בעצימות גבוהה, משפיע על שריפת השומן והקלוריות עד 48 שעות לאחר האימון. לטווח ארוך, אימון כוח יעיל יותר לשריפת השומן בגוף בזמן מנוחה, בגלל בניית מסת השריר.

השרירים צורכים הרבה אנרגיה (בתנאי, כמובן, שמקפידים על תזונה נכונה ומאוזנת). ככל שמסת השריר בגוף גבוהה יותר, שריפת השומן בגוף בזמן מנוחה – גבוהה יותר. כל חצי קילו שריר בגוף, מגביר את שריפת הקלוריות בגוף ב-50 קלוריות במנוחה בקירוב. ככל שמסת השריר בגוף גבוהה יותר, ניתן לאכול יותר, ולהמשיך לשרוף קלוריות גם בזמן מנוחה.

לתועלת מרבית מאימון משקולות, כדאי לאמץ כמה כללים:

  1. כשעה לפני האימון מומלץ לאכול חטיף, המכיל שילוב של חלבון ופחמימה, או ארוחה המכילה חלבון ופחמימה – כשעתיים לפני האימון.

  2. מיד לאחר האימון (עד כשעה) מומלץ לשתות שייק חלבון, מאבקת חלבון + פרי – המזרז את תהליך בניית השרירים בגוף.